Visszavásárolná a kormány a MÁV Cargót
A Magyar Idők szerint már folynak is az egyeztetések a Rail Cargo Hungaria visszavásárlásáról.
A Magyar Idők szerint már folynak is az egyeztetések a Rail Cargo Hungaria visszavásárlásáról.
Felmentő ítélet született az ausztriai St. Pölten bíróságán a Rail Cargo Austria korábbi ügyvezetője hűtlen kezelési ügyében. A vád szerint úgy fizetett a cég egy magyar bt.-nek 6,6 millió eurót a MÁV Cargo megvásárlása során, hogy az nem nyújtott ellenszolgáltatást.
Egy robbanásveszélyes szénhidrogén gázkeveréket szállító vasúti kocsi leeresztő csonkjánál szivárgott a gáz a tiszaújvárosi vasútállomáson. Az állomást áramtalanították, az utasokat buszokkal vitték tovább, de időközben megszüntették a szivárgást.
Újraindulhat a MÁV teherfuvarozó cégének eladása után kezdett nyomozás, amely azt firtatta, vajon az osztrák vevő által fizetett sikerdíjból landolt-e valamennyi magyar politikusoknál.
A MÁV Cargo megvásárlása ügyében nyomozó osztrák ügyészség sikkasztás vádjával vádat emelt az ÖBB egykori vezetői ellen - írja a Der Standard osztrák lap hírportálja, a derStandard.at.
Kétmilliárd forintot ad a kormány a vasutasoknak a költségvetés rendkívüli tartalékából „pénzügyi ösztönzés” címén.
Kiegyezés látszik jegybanktörvény-ügyben, biztossá vált, hogy nem vesznek el tőlünk kohéziós pénzeket, és még Európa is egy icipicit fellélegzett a görög választások eredménye miatt. A felhőtlen égboltot néha betakarta egy-egy viharfelhő: a tranzakciós illetékkel komoly bajok lehetnek, a költségvetést pedig az ÁSZ is komolyan megkritizálta. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Tárgyalások folynak arról, hogy a Rail Cargo Hungariába, az osztrák kézben lévő egykori MÁV-os teherszállító cégbe részben visszatérjen a magyar tulajdonos, így a MÁV és az osztrák vasút közösen jelenhetne meg a balkáni és kis-ázsiai piacokon, ahol dinamikus fejlődés lehet az elkövetkező években - írta pénteki számában a Magyar Nemzet.
Még karácsony előtt megkapják a MÁV átszervezésében 2005 és 2007 között részt vevő és jelenleg is a MÁV-nál dolgozó vasutasok a MÁV Cargo privatizációja után őket megillető bevétel első részletét, összesen egymilliárd forintot.
A Vasas Szakszervezeti Szövetség attól tart, hogy a kormány megosztja a formálódó szakszervezeti egységet. Balogh Béla elnök annak kapcsán szólalt meg, hogy a vasutasok 5 milliárd forintot kapnak a MÁV Cargo eladásából befolyt bevételből, miközben a vasas-ágazat területén történt számos privatizációkból az ottani dolgozók többnyire nem részesültek ilyen juttatásban.
Ma 10 órától még folytatódnak a tárgyalások a Munka törvénykönyvének módosításáról, létezik azonban egy optimista verzió, miszerint 11 óráig megállapodás születhet, ezért fújták ma le a tiltakozó akciót – jelentette ki Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Demokratikus Szakszervezetének elnöke az m1 Ma reggel című műsorában.
A Liga Szakszervezetek felfüggeszti péntektől tervezett gördülő figyelemfelkeltő akcióját - jelentette be a szakszervezeti tömörülés elnöke szerdán, Szegeden. Orbán Viktor és Gaskó István szerda reggel megegyezett, hogy költségvetési forrásból kifizeti a kormány a MÁV Cargo eladásából a vasutasoknak járó privatizációs bevételt.
A szakszervezeti juttatások csökkentését és a kiszervezések megszüntetését javasolja a vállalatnál a Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető döntéseket vizsgáló parlamenti bizottság, amelynek jelentését hétfőn fogadta el a parlament.
A MÁV volt humánpolitikai vezérigazgató-helyettese szerint a pénzügyi, a vállalatirányítási, a humánerőforrás, a befektetés-kezelés és az infokommunikáció sikeres volt, de nem elég ahhoz, hogy a szemléletváltás áthassa az egész vasúttársaságot.
A baloldalon megbélyegzett, a Fidesz embereként számon tartott Gaskó István most ugyanolyan vehemenciával támadja az Orbán-kormány egyes intézkedéseit, mint amilyen erőteljesern bírálta korábban a Gyurcsány-kormányt. A LIGA Szakszervezetek elnöke a hvg.hu-nak megmagyarázza látszólagos pálfordulását.
Mint korábban a hírügynökségek közölték: Magyarországot a zsidók 66 évvel ezelőtti üldöztetéséért két amerikai ügyvéd, Chuck Fax és Marc Zell újból beperelte. A szerző fejtegetésében arra kíván feleletet kapni, hogy valóban gyűlölték-e a felmenők annak idején a zsidókat, mennyiben voltak szabadok az akkori döntésekben; és a szovjet dominancia alatt elszenvedett meghurcolásokért, vagyon-vesztésekért nem járna-e hazánk polgárainak kárpótlás?
Az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) vezetése vizsgálja, hogy visszakaphatná-e a MÁV Cargóért (Rail Cargo Hungaria) fizetett vételár egy részét - írta meg nem nevezett források alapján pénteken egy osztrák hetilap.
Az osztrák állami vasút (ÖBB) felügyelőbizottsági elnöke, a MÁV egykori teherszállítási üzletágát - jelenleg Rail Cargo Hungaria - megvásárló ÖBB-leányvállalat korábbi igazgatója, Horst Pöchhacker a Kurier internetes kiadásának kijelentette, hogy nem lát okot a lemondásra.
Az osztrák bulvárlap, a Kurier - a Profil hetilapra hivatkozva - azt írja, hogy az osztrák államvasutak, vagyis az ÖBB-Holding felügyelőtanácsában 2008 februárjában nyíltan tárgyaltak a magyar vasúti áruszállítócég, a MÁV Cargo megvételével kapcsolatos kenőpénzekről. Szó esett a 7,1 millió eurós tanácsadói szerződésről, amelyet a magyar Geuronet „ügynökséggel” kötöttek. Magyar és osztrák hatóságok a tranzakció kapcsán megvesztegetés, hütlen kezelés illetve korrupció gyanúja miatt nyomoznak.
Leplezetlenül korrupcióról vitatkozott az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) igazgatósága a volt MÁV Cargo megvásárlásával kapcsolatban egy ülésről készült hangfelvétel szerint - írta a Profil osztrák hetilap.